• Hier komen de dagen voor 2012, stay tuned!
Slideshow

0
Aantal unieke
bezoekers
Powered By Google Analytics

Raceverslag: 07-05-2011 Bochtgemist @Folembray

Geschreven door Yuri

Vrijdag 6 mei 2011 was het zover, de eerste circuitdag van het seizoen voor de Dijkjes. Ook de 1e dag met de nieuwe CBR600. De motor was in topconditie en we hadden er zin in. Vrijdag vanuit het werk snel naar huis en even eten. Dan nog wat spullen pakken en met de auto naar Yakko. Daar aangekomen belde Douwe dat zij later zouden vertrekken dan gepland. We zouden elkaar rond 20.30h treffen op grensovergang Hazeldonk. Wij snel de aanhanger opgehaald met de motor en wat spullen in de auto gepropt en richting Hazeldonk waar Douwe al lallend rondrende over de parkeerplaats met….krukken? Die waren eigenlijk bedoeld voor Ilse die een blessure had opgelopen, maar met krukken kun je ook vast een bocht missen :lol: Na wat bijgepraat te hebben gingen we met Clio en Twingo (let op de wimpers boven de koplampen, Douwe voelde zich helemaal de man!) richting Frankrijk.

Het veld naast het circuit

Het veld naast het circuit

Na een keer verkeerd te zijn gereden in België (gewoon de snelweg afsluiten en iedereen maar zelf laten uitzoeken waar je naartoe moet) kwamen we na middernacht aan in Folembray. Daar was een grasveldje naast het circuit waar iedereen al op 1 oor lag. Vervolgens snel de tenten opgezet en gaan slapen. De volgende morgen werden we door de zon gewekt, het leek een erg warme dag te worden. Na aangekleed te zijn en wat spullen klaargezet te hebben was het tijd voor de inschrijving en even later de briefing. Douwe zat in een andere groep dan de Dijkjes maar dat mocht de pret niet drukken.

Yakko opweg naar de 1e sessie

Yakko opweg naar de 1e sessie

Yakko in actie

Yakko in actie

De eerste sessie was vooral wennen. Voor Douwe aan het circuit en voor Yakko ook nog aan de CBR. Maar beiden bleken zeer positief! Folembray bleek een leuke baan en de CBR deed het super! Er is alleen 1 puntje, de achterband is al kaas! Het is een BT-003 die er al op lag toen we de motor kochten. We hadden verwacht dat die best even meekon op het circuit maar de warmte en de bochten eisen hun tol al na 1 sessie! Toch maar even op letten. De 2e sessie was er in de groep van de Dijkjes een rode vlag na 3 rondes en daarmee was de sessie gelijk afgelopen. Er was iemand gecrashed en er was gelijk een oliespoor neergelegd. Dat was even balen, ik had nog maar enkele meters gemaakt op de CBR. Na de 2e sessie kreeg Douwe last van kramp in zijn bovenbeen spieren wat het bijna onmogelijk maakte om normaal te zitten op de CBR. Het verzoek was of hij even gemasseerd kon worden door een aantrekkelijke dame (daarmee niet naar Ilse kijkend), wat hem uiteraard duur kwam te staan, hahaha.

Douwe klaar voor de start

Douwe klaar voor de start

Als gevolg van de kramp mochten de Dijkjes de 3e sessie overnemen. Dit betekende dat Yakko eerst de 3e sessie reed, terug reed naar de paddock waar de stickers over werden geplakt om vervolgens de motor door te geven aan Yuri die direct weer de baan op kon; toit! Dit was de eerste keer dat ik het circuit goed kon verkennen. Een erg leuk circuit met weinig onverwachte/moeilijke bochten erin. Wel erg vreemd dat je de pitsstraat in gaat aan de binnen(!) kant van het circuit. Dat komt er dus op neer dat je de baan over moet steken om terug op de paddock te komen; onvoorstelbaar! Ook vroegtijdig de pitsstraat inrijden is een hele missie omdat dit net na een rechter bocht aan de binnenkant moet…pfff Qua voorzieningen is het overigens ook een drama. Enkel een toilet maar geen douches of elektriciteit aanwezig.

Yuri in actie

Yuri in actie

Na de 3e sessie is er een korte pauze, de tijden worden bekeken en deze liggen rond de 1:04. Er wordt nog benzine bijgehaald voordat de volgende sessies aanbreken. De achterband van de Dijkjes ziet er ondertussen erg slecht uit, dat wordt voorzichtig rijden. Ondertussen begint het aggregaat van de Dijkjes te sputteren en uiteindelijk stopt hij er definitief mee, een warmloper??? Vanaf nu geen koelbox en belangrijker; geen bandenwarmers meer.

Bij Douwe gaat het redelijk met de kramp dus hij rijdt de volgende sessies weer zelf. De 4e sessie gaat goed en Yakko en Douwe wennen nog wat aan het circuit. Dan breekt de 5e sessie aan. We krijgen te horen dat er een rode vlag is op het moment dat ik kan gaan rijden, ik blijf dus maar even wachten. Na enkele minuten kan ik dan toch gaan rijden maar er is alweer een gele vlag als ik de baan op kom. Ow ja, en voorzichtig met die achterband he….! Ik kom achteraan het circuit voor de scherpe/langzame rechter bocht, ik rijd al langzaam door de gele vlag. Ik leg de motor plat, iets platter…..kggggggggg….%$#@&…… daar lag ik! Ik kwam, zag en crashte :-S Ik zag de CBR rondtollen en de vonken vlogen er vanaf. De eerste dag dat we met de CBR reden, en hij was helemaal schade vrij! Naja, nu niet meer. Ik kan al snel opstaan en til de motor op die met de neus in de verkeerde richting ligt. Damn, er komen andere motoren aan. Dan maar snel starten en het grasveld oprijden in het midden van het circuit.

Crash!

Crash!

Me, practicing some sit-ups :P

Me, practicing some sit-ups :P

CBR ontmaagd

CBR ontmaagd

Aangezien de fotografe 1e rang plaatsen heeft tijdens de crash zijn er voor de verandering foto’s van de crash. De schade lijkt mee te vallen, de vorige week gemonteerde crashpads hebben hun werk gedaan. Enkel een kleine schaafplek op de kuip, een gebroken stepje en een ietwat geschaafde uitlaat. Snel terug hobbelen naar de paddock waar vooral het afgebroken stepje zorgen baart; er moet nog een sessie worden gereden en we hebben geen reserve bij ons. Naja, dan maar een Bochtgemist oplossing; een stuk draadeind :-p

Het alternatieve voetsteuntje...

Het alternatieve voetsteuntje...

De laatste sessie rijdt Douwe nog 1:02 en Yakko stopt al snel door weinig vertrouwen in de achterband. Het was een bijzonder dagje; super weer, leuke baan, veel lol maar ook slechte voorzieningen op het circuit en een crash tijdens de 5e sessie. Tot besluit van de dag een verdiende BBQ, waarbij de niet werkende eenmalige BBQ van Douwe wordt aangemaakt dmv een bekertje benzine :-) Zonnuh grote vuurbal junge, BAM! Verder wordt er nog druk gediscussieerd over de Hugger op de CBR van Douwe; dit bleek zijn “3e been” beschermer, whehehe :-p

Smile, tijdens bijvullen aggregaat ...

Smile, tijdens bijvullen aggregaat ...

De BBQ van de Lidl deed het goed, die van de bouwmarkt had wat ondersteuning van benzine nodig…:-)

De BBQ van de Lidl deed het goed, die van de bouwmarkt had wat ondersteuning van benzine nodig…:-)

Na de BBQ wordt de boel weer ingepakt en wordt er nog een demonstratie Quechua 2 second tent inpakken gegeven (volgende keer zelf he Douwe/Ilse!). Dan is het tijd om te vertrekken richting NL waar we rond middernacht weer aankomen. Het was een leuke en gezellige dag geweest, laat de volgende dagen maar komen!

VN:F [1.9.1_1087]
Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
Raceverslag: 07-05-2011 Bochtgemist @Folembray, 10.0 out of 10 based on 2 ratings