• Hier komen de dagen voor 2012, stay tuned!
Slideshow

0
Aantal unieke
bezoekers
Powered By Google Analytics

Raceverslag: 23-05-2011 Bochtgemist @Zandvoort

Een kort verslagje van gisteren @ Zandvoort door Douwe:

Na 29 April mijn 1e keer op Zandvoort te hebben gereden leek het me leuk om er nog een keer heen te gaan en dan het liefst opnieuw een dag met MSLcup. En dat was dus 23 Mei!

Op het laatste moment nog een kaartje weten te bemachtigen, wat trouwens relaxed verliep mede dankzij de organisatie van MSL.
Daar aangekomen was er nog een mooi plekkie met uitzicht over de Tarzanbocht, dus zooi uitladen en keuren maar, uiteraard geen enkel probleem.
Het achterbandje was aan vervanging toe, dus even een rib uit m’n lijf gesneden en ik kon er weer wat rondjes tegenaan :+
Ondertussen kwam het SRT team aanrijden (wanneer zijn ze er niet??) en gingen tegenover mij staan, gezellig dus!

De tijd die ik de vorige keer had gereden was 2:13,01 (op m’n eigen laptimer 2:12,9) en die tijd moest flink verbeterd worden natuurlijk, dus ik ging voor de 2:10 minstens.

Het was de eerste sessie even de gladheid uit de nieuwe band rijden (dat zit meer tussen m’n oren dan dat je daar echt een hele sessie voor nodig hebt) maar ik ging best lekker, zo’n beetje hetzelfde als de 2:13 van de vorige keer, alleen reed ik dat nu op m’n gemak ipv dat ik het idee had dat ik al onwijs hard m’n best moest doen…

Daarna lieten de transponders het afweten maar had ik op m’n laptimer in de 2e sessie al 2:09 staan en de 4e sessie 2:08 wat de kwalificatietijd werd voor een 3e startplek in de MSL cup groep B. Vet relaxed, want als ik ietsjes sneller was geweest moest ik in de A groep als achterste starten! Dan liever dit natuurlijk!

Wat ik geleerd had tijdens de vorige keer was dat je als eerste plankgas moet geven en als laatste moet remmen voor de Tarzan :Y
…Maar ook dit keer werd ik aan alle kanten voorbij geblazen door allerlei pk pakhuizen… gelukkig waren mijn ballen het grootst als het op veel te laat remmen aankomt en dus lag ik na de 1e ronde op de tweede plaats, de rondes erna werd het mij wel duidelijk dat de G00f echt vermogen tekort komt en is het gat na elk recht stuk net iets te groot om meteen dicht te kunnen remmen. Misschien moet ik ook maar gewoon gaan afvallen, want 110 kilo in plaats van bijvoorbeeld 90 kilo zal ook wel wat verschil in acceleratie schelen :’)

Maar in elk geval lag ik nog 4e en zelfs weer 3e en 2e bij het bochtigere gedeelte, het ging echt kuipje aan kuipje, binnendoor prikken buitenom proberen, enz. het was echt een strijd… en vanaf een 4e plek weet ik in de laatste ronde degene die 3e lag nog in te halen bij de rechterbocht na het scheivlak waar ik gewoon niet rem want dat hoeft daar niet met een G00f 8-) Daarna voel ik de hete adem in m’n nek wel heel heet worden bij aanremmen voor de Audi S, maar ik dacht als ik nou zelf al veel te ver naar binnen instuur kan ie er binnendoor niet langs, en dat werkte! Hoe ik die bocht gehaald heb weet ik niet, want alles zat aan de grond wederom…Toen kwam de laatste serie rechterbochten voordat je het rechte end opkomt, ik kom Bos uit vol gas uit met zeer kokendhete adem in m’n nek en dan schiet ie nog ff tussen de 4 en 5 dus verlies ik net wat snelheid en jahoor meneer pk pakhuis haalt me nog net voor de meet in! _O- Wat een oetlul ben ik, zei ik tegen mezelf! 4e plek is de eerste verliezer! ;)

Ik dacht dus dat ik 4e was geworden, maar het bleek dat de 1e of 2e op een 1000 reed en zo was ik dus evengoed 3e in de groep tot 750cc *O*
Whoehoeee een beker!! en een verbetering van m’n tijd naar 2:07,xx

Motorsportlifestyle - 23-05-2011 - Groep 3 (blauw)

Motorsportlifestyle - 23-05-2011 - Groep 3 (blauw)

Motorsportlifestyle - 23-05-2011 - Overige

Motorsportlifestyle - 23-05-2011 - Overige

VN:F [1.9.1_1087]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
Raceverslag: 23-05-2011 Bochtgemist @Zandvoort, 10.0 out of 10 based on 1 rating