• Hier komen de dagen voor 2012, stay tuned!
Slideshow

0
Aantal unieke
bezoekers
Powered By Google Analytics

Nieuwe motor Yuri; tripje naar de UK!

Al een tijdje was ik opzoek naar een eigen motor zodat mijn broer en ik beide op een motor konden rijden. (Op dit moment reiden we beide op de CBR600F4i ) Ik was al aan het kijken in Engeland voor een cicuit motor omdat ze daar flink wat goedkoper zijn. Nu kwam ik per toeval een advertentie tegen op Ebay.co.uk van een cbr600rr ‘07. Het was een straatfiets omgebouwd tot circuit motor. De prijs was erg gunstig maar het vreemde was dat er niemand op de  motor bood. Bij nader “onderzoek” bleek de motor al een keer te koop te hebben gestaan op Ebay en ook toen had er niemand op geboden. Hmm, toch vreemd. Wat bleek, de advertentietitel was zo gekozen dat je hem nooit kon vinden via de zoekfunctie op Ebay. Het was ook puur toeval dat ik zelf de advertentie had gevonden.

Toen de veiling af laten lopen zonder dat er iemand had geboden en gemaild naar de eigenaar dat ik wel interesse had voor een lagere prijs. Ik kreeg gelijk een mail terug dat hij akkoord ging en dat ik langs kon komen……in Colchester (UK). Dusss, dat wordt eea regelen! Vrijdag 29 juli zouden we naar Colchester gaan en 31 juli hadden we een dagje Zolder staan. En omdat de F4i van mn broer niet liep door een kapotte ECU was het een uitdaging om met de RR te gaan.

First things first, nieuw paspoort aanvragen; check. Geld wisselen bij Lorentz Exchange in Amsterdam; check. De eurotunnel boeken voor de overtocht van Calais naar Dover; check. Mijn broer en ik beide vrij vragen; check! Na dit alles de verkoper gemaild dat we definitief zouden langskomen op vrijdag.

Zo gezegd, zo gedaan. Op vrijdagmorgen om 06.00h opgestaan en om 07.00h stond Yakko voor de deur met de Twingo en aanhanger. Dan opweg om na 3 uur zonder enige problemen aan te komen in Calais. We waren netjes op tijd, en na inchecken en dubbele (Franse en Engelse) paspoortcontrole konden we direct het terrein oprijden en de trein inrijden. Dit ging erg soepel allemaal en binnen no-time reden we met de trein van Calais naar Dover, zo’n 20 minuten! Tijdens de reis mag je gewoon uit de auto, al is er verder niets (restauratie wagon oid). In Dover reden we weer van de trein en werden we door borden meermaals gewaarschuwd links aan te houden.

Opweg van Breda naar Calais, geen kip op de weg.

Opweg van Breda naar Calais, geen kip op de weg.

Aankomst op het Eurotunnel terrein in Calais.

Aankomst op het Eurotunnel terrein in Calais.

De trein staat al klaar (links) en we kunnen zo doorrijden.

De trein staat al klaar (links) en we kunnen zo doorrijden.

Door de trein heen rijden naar voren.

Door de trein heen rijden naar voren.

De hele boel opweg van Calais naar Dover.

De hele boel opweg van Calais naar Dover.

Links rijden is wel even wennen...

Links rijden is wel even wennen...

Links rijden was wel even wennen maar als je je gewoon aanpast aan het verkeer is er niets aan de hand. Het was tot nu toe erg rustig op de weg, we zouden nog te vroeg komen! (We hadden om 13.00h afgesproken in Colchester) Toen we per toeval langs borden Brands Hatch kwamen stelde Yakko voor om daar even te gaan kijken. Nou ja, waarom ook niet! Dus de snelweg af en op naar het circuit van Brands Hatch. Daar aangekomen bleken er een motor circuitdag bezig te zijn. Wat een super net circuit met grasveldjes, nette gebouwen en een erg mooie baan. De baan zelf was niet zo groot maar wel met flink wat hoogte verschil en zonder geluidslimiet! Anders dan hier staan de Engelsen met grote caravans en campers en flink wat profi materiaal. Team Bochtgemist zou er opvallen zullen we maar zeggen :mrgreen:

Naast Brands Hatch een Ferrari "garage".

Naast Brands Hatch een Ferrari "garage".

Ingang Brands Hatch

Ingang Brands Hatch

De paddock op Brands Hatch

De paddock op Brands Hatch

Een deel van de baan met flink hoogte verschil (vals plat).

Een deel van de baan met flink hoogte verschil (vals plat).

Erg mooie faciliteiten, gewoon een net circuit.

Erg mooie faciliteiten, gewoon een net circuit.

Na een uur te hebben gekeken toch maar weer vertrokken richting Colchester. Ditmaal bleken we op de beruchte M25 te zitten en stonden we al snel in de file voor de Dartford Crossing (tunnel/brug onderdoor/over de Thames). Bij de tunnel (heen) en brug (terug) dien je 1,5 pond tol te betalen. Maar je kunt dan niet met pinpas/creditcard of euros betalen, nee je dient 1,5 pond in muntjes in een basketbal netje te gooien voordat de slagboom open gaat. En laten we nou net geen ponden (muntjes) bij ons hebben :-S. Dus is de opmerking van Yakko; gooi er maar wat munten in die in het protier liggen. Ehh, ok! Dus ik gooi wat willekeurige munten in het netje (ik heb allerlei muntgeld voorbij zien komen, maar geen ponden) maar de slagboom bleef onberoerd. Toen kwam er een medewerker aanrennen en vroeg wat het probleem is. Nou ja ehh, “no coins”! Ze lachte eens en vertelde geen tijd te hebben dit te regelen (er stond al een flinke file achter ons). Vervolgens drukte ze op een knop en ging de slagboom open, toit!

In de file op de M25 voor de tunnel onderdoor de Thames.

In de file op de M25 voor de tunnel onderdoor de Thames.

Om iets over 1 arriveerden we in Colchester waar de verkoper, een aardige kerel van rond de 50, de CBR al buiten had staan. Wat een topper! Heel wat anders dan wat we tot nu toe hadden gehad. Bij nadere inspectie bleek er hier en daar wel wat schade te zijn en hij had, aan de roest her en der te zien, ook een tijd buiten gestaan. De algehele staat was wel goed en na een proefrit door de straat was ik verkocht! Na wat circuitervaringen te hebben uitgewisseld (hij wilde naar Assen/Zandvoort komen) snel de CBR opgeladen om weer aan de terugweg te beginnen.

Op de terugweg bleek dezelfde M25 weer een drama door wegwerkzaamheden en de tolbrug over de Thames. Dit keer konden we betalen met 1,5 pond die we van de verkoper hadden gehad. Gelukkig had ik de terugreis van Dover-Calais later op de dag gepland, want we hadden behoorlijk wat vertraging/file. Rond 18.00h kwamen we aan in Dover en konden we na hetzelfde ritueel als op de heenweg direct weer de trein op. Voor de trein moesten we nog langs een openstaande slagboom met een “hokje” ernaast. We hadden niet verwacht dat daar iemand inzat dus we knalden er vrolijk langs…. Op het laatste moment komt er een arm naar buiten dat we moeten stoppen. Hard in de remmen, hokje voorbij, achteruit terug om vervolgens de opmerking te krijgen dat we te hard over het terrein reden (10km/u toegestaan….pfff). De meneer een prettige dag gewenst en op naar de trein.

Kijk nou, een nieuwe motor op de aanhanger! whOOt!

Kijk nou, een nieuwe motor op de aanhanger! whOOt!

De CBR opweg naar het vaste land!

De CBR opweg naar het vaste land!

Na 20 minuten komen we aan in Calais en is het nog 2,5 uur terug naar Breda. Om 22.30 komen we aan, stallen we de aanhanger met motor in de garage en laden alle spullen (extra kuipen en accessoires) uit. Een nieuwe/eigen motor, whOOOOOOOOOt!!!!!

Het resultaat van een vermoeiend maar geslaagde dag; CBR600RR '07

Het resultaat van een vermoeiend maar geslaagde dag; CBR600RR '07

VN:F [1.9.1_1087]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)